همه
سخنرانی
سرمقاله
مقاله
نقد و نظر
پرسش و پاسخ
گفتگو و مصاحبه
نوع محتوا:
نقد و نظر
بعد از رحلت رسول خداص، ائمة اطهارع با هدف حراست از دین اسلام و هدایت جامعه اسلامی، آموزههای دینی را به پیروان خویش آموزش دادند. آنان بر پایۀ مبانی نظام فکری امامیه، نظام آموزشی مستقلی را طراحی کردند که در آن متون و محورهای خاصی آموزش داده میشد؛ تا شیعیان را از بحرانهای علمی و نیازهای معرفتی عبور داده و از دیگران متمایز کنند. بهدلیل کاستیهای پژوهشی در این زمینه و نیاز جامعه علمی به الگو، تصویر دقیقی از این موضوع وجود ندارد تا بتوانیم ضمن بازخوانی گذشته و بررسی تطبیقی آن با وضعیت موجود، ضعفها یا نقاط قوت را بررسی و تحلیل تاریخی کنیم. ازاینرو این پژوهش بر آن شد تا در یک بررسی تاریخی و روایی دریابد که متون و محورهای نظام آموزشی امامیه در پنج قرن نخست هجری، بهدلیل اهمیت تاریخی این دوره کدامند؟ نتیجۀ پژوهش مبتنی بر روش مطالعه در ساختار آموزشی، ازجمله تحقیق درباره متون درسی بهعنوان یک عنصر در نظام آموزشی و بهرهگیری از منابع تاریخی و حدیثی بهصورت توصیفی ـ تحلیلی، حاکی از آن بود که شیعیان امامیه بهدلیل نیاز به متون و معارف شیعی، تحت تأثیر امامان خود در عرصه علوم دینی فعال بوده و محورهایی را در اولویت آموزش قرار داده و از متون آموزشی استفاده کردهاند.
نوع محتوا:
گفتگو و مصاحبه
بعد از رحلت رسول خداص، ائمة اطهارع با هدف حراست از دین اسلام و هدایت جامعه اسلامی، آموزههای دینی را به پیروان خویش آموزش دادند. آنان بر پایۀ مبانی نظام فکری امامیه، نظام آموزشی مستقلی را طراحی کردند که در آن متون و محورهای خاصی آموزش داده میشد؛ تا شیعیان را از بحرانهای علمی و نیازهای معرفتی عبور داده و از دیگران متمایز کنند. بهدلیل کاستیهای پژوهشی در این زمینه و نیاز جامعه علمی به الگو، تصویر دقیقی از این موضوع وجود ندارد تا بتوانیم ضمن بازخوانی گذشته و بررسی تطبیقی آن با وضعیت موجود، ضعفها یا نقاط قوت را بررسی و تحلیل تاریخی کنیم. ازاینرو این پژوهش بر آن شد تا در یک بررسی تاریخی و روایی دریابد که متون و محورهای نظام آموزشی امامیه در پنج قرن نخست هجری، بهدلیل اهمیت تاریخی این دوره کدامند؟ نتیجۀ پژوهش مبتنی بر روش مطالعه در ساختار آموزشی، ازجمله تحقیق درباره متون درسی بهعنوان یک عنصر در نظام آموزشی و بهرهگیری از منابع تاریخی و حدیثی بهصورت توصیفی ـ تحلیلی، حاکی از آن بود که شیعیان امامیه بهدلیل نیاز به متون و معارف شیعی، تحت تأثیر امامان خود در عرصه علوم دینی فعال بوده و محورهایی را در اولویت آموزش قرار داده و از متون آموزشی استفاده کردهاند.
نوع محتوا:
مقاله
بعد از رحلت رسول خداص، ائمة اطهارع با هدف حراست از دین اسلام و هدایت جامعه اسلامی، آموزههای دینی را به پیروان خویش آموزش دادند. آنان بر پایۀ مبانی نظام فکری امامیه، نظام آموزشی مستقلی را طراحی کردند که در آن متون و محورهای خاصی آموزش داده میشد؛ تا شیعیان را از بحرانهای علمی و نیازهای معرفتی عبور داده و از دیگران متمایز کنند. بهدلیل کاستیهای پژوهشی در این زمینه و نیاز جامعه علمی به الگو، تصویر دقیقی از این موضوع وجود ندارد تا بتوانیم ضمن بازخوانی گذشته و بررسی تطبیقی آن با وضعیت موجود، ضعفها یا نقاط قوت را بررسی و تحلیل تاریخی کنیم. ازاینرو این پژوهش بر آن شد تا در یک بررسی تاریخی و روایی دریابد که متون و محورهای نظام آموزشی امامیه در پنج قرن نخست هجری، بهدلیل اهمیت تاریخی این دوره کدامند؟ نتیجۀ پژوهش مبتنی بر روش مطالعه در ساختار آموزشی، ازجمله تحقیق درباره متون درسی بهعنوان یک عنصر در نظام آموزشی و بهرهگیری از منابع تاریخی و حدیثی بهصورت توصیفی ـ تحلیلی، حاکی از آن بود که شیعیان امامیه بهدلیل نیاز به متون و معارف شیعی، تحت تأثیر امامان خود در عرصه علوم دینی فعال بوده و محورهایی را در اولویت آموزش قرار داده و از متون آموزشی استفاده کردهاند.
نوع محتوا:
سخنرانی
بعد از رحلت رسول خداص، ائمة اطهارع با هدف حراست از دین اسلام و هدایت جامعه اسلامی، آموزههای دینی را به پیروان خویش آموزش دادند. آنان بر پایۀ مبانی نظام فکری امامیه، نظام آموزشی مستقلی را طراحی کردند که در آن متون و محورهای خاصی آموزش داده میشد؛ تا شیعیان را از بحرانهای علمی و نیازهای معرفتی عبور داده و از دیگران متمایز کنند. بهدلیل کاستیهای پژوهشی در این زمینه و نیاز جامعه علمی به الگو، تصویر دقیقی از این موضوع وجود ندارد تا بتوانیم ضمن بازخوانی گذشته و بررسی تطبیقی آن با وضعیت موجود، ضعفها یا نقاط قوت را بررسی و تحلیل تاریخی کنیم. ازاینرو این پژوهش بر آن شد تا در یک بررسی تاریخی و روایی دریابد که متون و محورهای نظام آموزشی امامیه در پنج قرن نخست هجری، بهدلیل اهمیت تاریخی این دوره کدامند؟ نتیجۀ پژوهش مبتنی بر روش مطالعه در ساختار آموزشی، ازجمله تحقیق درباره متون درسی بهعنوان یک عنصر در نظام آموزشی و بهرهگیری از منابع تاریخی و حدیثی بهصورت توصیفی ـ تحلیلی، حاکی از آن بود که شیعیان امامیه بهدلیل نیاز به متون و معارف شیعی، تحت تأثیر امامان خود در عرصه علوم دینی فعال بوده و محورهایی را در اولویت آموزش قرار داده و از متون آموزشی استفاده کردهاند.
نوع محتوا:
سرمقاله
بعد از رحلت رسول خداص، ائمة اطهارع با هدف حراست از دین اسلام و هدایت جامعه اسلامی، آموزههای دینی را به پیروان خویش آموزش دادند. آنان بر پایۀ مبانی نظام فکری امامیه، نظام آموزشی مستقلی را طراحی کردند که در آن متون و محورهای خاصی آموزش داده میشد؛ تا شیعیان را از بحرانهای علمی و نیازهای معرفتی عبور داده و از دیگران متمایز کنند. بهدلیل کاستیهای پژوهشی در این زمینه و نیاز جامعه علمی به الگو، تصویر دقیقی از این موضوع وجود ندارد تا بتوانیم ضمن بازخوانی گذشته و بررسی تطبیقی آن با وضعیت موجود، ضعفها یا نقاط قوت را بررسی و تحلیل تاریخی کنیم. ازاینرو این پژوهش بر آن شد تا در یک بررسی تاریخی و روایی دریابد که متون و محورهای نظام آموزشی امامیه در پنج قرن نخست هجری، بهدلیل اهمیت تاریخی این دوره کدامند؟ نتیجۀ پژوهش مبتنی بر روش مطالعه در ساختار آموزشی، ازجمله تحقیق درباره متون درسی بهعنوان یک عنصر در نظام آموزشی و بهرهگیری از منابع تاریخی و حدیثی بهصورت توصیفی ـ تحلیلی، حاکی از آن بود که شیعیان امامیه بهدلیل نیاز به متون و معارف شیعی، تحت تأثیر امامان خود در عرصه علوم دینی فعال بوده و محورهایی را در اولویت آموزش قرار داده و از متون آموزشی استفاده کردهاند.
نوع محتوا:
سرمقاله
بعد از رحلت رسول خداص، ائمة اطهارع با هدف حراست از دین اسلام و هدایت جامعه اسلامی، آموزههای دینی را به پیروان خویش آموزش دادند. آنان بر پایۀ مبانی نظام فکری امامیه، نظام آموزشی مستقلی را طراحی کردند که در آن متون و محورهای خاصی آموزش داده میشد؛ تا شیعیان را از بحرانهای علمی و نیازهای معرفتی عبور داده و از دیگران متمایز کنند. بهدلیل کاستیهای پژوهشی در این زمینه و نیاز جامعه علمی به الگو، تصویر دقیقی از این موضوع وجود ندارد تا بتوانیم ضمن بازخوانی گذشته و بررسی تطبیقی آن با وضعیت موجود، ضعفها یا نقاط قوت را بررسی و تحلیل تاریخی کنیم. ازاینرو این پژوهش بر آن شد تا در یک بررسی تاریخی و روایی دریابد که متون و محورهای نظام آموزشی امامیه در پنج قرن نخست هجری، بهدلیل اهمیت تاریخی این دوره کدامند؟ نتیجۀ پژوهش مبتنی بر روش مطالعه در ساختار آموزشی، ازجمله تحقیق درباره متون درسی بهعنوان یک عنصر در نظام آموزشی و بهرهگیری از منابع تاریخی و حدیثی بهصورت توصیفی ـ تحلیلی، حاکی از آن بود که شیعیان امامیه بهدلیل نیاز به متون و معارف شیعی، تحت تأثیر امامان خود در عرصه علوم دینی فعال بوده و محورهایی را در اولویت آموزش قرار داده و از متون آموزشی استفاده کردهاند.
نوع محتوا:
پرسش و پاسخ
بعد از رحلت رسول خداص، ائمة اطهارع با هدف حراست از دین اسلام و هدایت جامعه اسلامی، آموزههای دینی را به پیروان خویش آموزش دادند. آنان بر پایۀ مبانی نظام فکری امامیه، نظام آموزشی مستقلی را طراحی کردند که در آن متون و محورهای خاصی آموزش داده میشد؛ تا شیعیان را از بحرانهای علمی و نیازهای معرفتی عبور داده و از دیگران متمایز کنند. بهدلیل کاستیهای پژوهشی در این زمینه و نیاز جامعه علمی به الگو، تصویر دقیقی از این موضوع وجود ندارد تا بتوانیم ضمن بازخوانی گذشته و بررسی تطبیقی آن با وضعیت موجود، ضعفها یا نقاط قوت را بررسی و تحلیل تاریخی کنیم. ازاینرو این پژوهش بر آن شد تا در یک بررسی تاریخی و روایی دریابد که متون و محورهای نظام آموزشی امامیه در پنج قرن نخست هجری، بهدلیل اهمیت تاریخی این دوره کدامند؟ نتیجۀ پژوهش مبتنی بر روش مطالعه در ساختار آموزشی، ازجمله تحقیق درباره متون درسی بهعنوان یک عنصر در نظام آموزشی و بهرهگیری از منابع تاریخی و حدیثی بهصورت توصیفی ـ تحلیلی، حاکی از آن بود که شیعیان امامیه بهدلیل نیاز به متون و معارف شیعی، تحت تأثیر امامان خود در عرصه علوم دینی فعال بوده و محورهایی را در اولویت آموزش قرار داده و از متون آموزشی استفاده کردهاند.
کلیدواژه ها:
شیعیان امامیه؛ نظام آموزشی؛ عناصر آموزشی؛ متون و محورهای آموزشی؛ تست1؛ تست2؛ تست3؛ تست5
نوع محتوا:
مقاله
بعد از رحلت رسول خداص، ائمة اطهارع با هدف حراست از دین اسلام و هدایت جامعه اسلامی، آموزههای دینی را به پیروان خویش آموزش دادند. آنان بر پایۀ مبانی نظام فکری امامیه، نظام آموزشی مستقلی را طراحی کردند که در آن متون و محورهای خاصی آموزش داده میشد؛ تا شیعیان را از بحرانهای علمی و نیازهای معرفتی عبور داده و از دیگران متمایز کنند. بهدلیل کاستیهای پژوهشی در این زمینه و نیاز جامعه علمی به الگو، تصویر دقیقی از این موضوع وجود ندارد تا بتوانیم ضمن بازخوانی گذشته و بررسی تطبیقی آن با وضعیت موجود، ضعفها یا نقاط قوت را بررسی و تحلیل تاریخی کنیم. ازاینرو این پژوهش بر آن شد تا در یک بررسی تاریخی و روایی دریابد که متون و محورهای نظام آموزشی امامیه در پنج قرن نخست هجری، بهدلیل اهمیت تاریخی این دوره کدامند؟ نتیجۀ پژوهش مبتنی بر روش مطالعه در ساختار آموزشی، ازجمله تحقیق درباره متون درسی بهعنوان یک عنصر در نظام آموزشی و بهرهگیری از منابع تاریخی و حدیثی بهصورت توصیفی ـ تحلیلی، حاکی از آن بود که شیعیان امامیه بهدلیل نیاز به متون و معارف شیعی، تحت تأثیر امامان خود در عرصه علوم دینی فعال بوده و محورهایی را در اولویت آموزش قرار داده و از متون آموزشی استفاده کردهاند.
نویسنده:
علی امینی نژاد
کلیدواژه ها:
شیعیان امامیه؛ نظام آموزشی؛ عناصر آموزشی؛ متون و محورهای آموزشی؛ تست1؛ تست1؛ تست2؛ تست3؛ تست4
نوع محتوا:
گفتگو و مصاحبه
بعد از رحلت رسول خداص، ائمة اطهارع با هدف حراست از دین اسلام و هدایت جامعه اسلامی، آموزههای دینی را به پیروان خویش آموزش دادند. آنان بر پایۀ مبانی نظام فکری امامیه، نظام آموزشی مستقلی را طراحی کردند که در آن متون و محورهای خاصی آموزش داده میشد؛ تا شیعیان را از بحرانهای علمی و نیازهای معرفتی عبور داده و از دیگران متمایز کنند. بهدلیل کاستیهای پژوهشی در این زمینه و نیاز جامعه علمی به الگو، تصویر دقیقی از این موضوع وجود ندارد تا بتوانیم ضمن بازخوانی گذشته و بررسی تطبیقی آن با وضعیت موجود، ضعفها یا نقاط قوت را بررسی و تحلیل تاریخی کنیم. ازاینرو این پژوهش بر آن شد تا در یک بررسی تاریخی و روایی دریابد که متون و محورهای نظام آموزشی امامیه در پنج قرن نخست هجری، بهدلیل اهمیت تاریخی این دوره کدامند؟ نتیجۀ پژوهش مبتنی بر روش مطالعه در ساختار آموزشی، ازجمله تحقیق درباره متون درسی بهعنوان یک عنصر در نظام آموزشی و بهرهگیری از منابع تاریخی و حدیثی بهصورت توصیفی ـ تحلیلی، حاکی از آن بود که شیعیان امامیه بهدلیل نیاز به متون و معارف شیعی، تحت تأثیر امامان خود در عرصه علوم دینی فعال بوده و محورهایی را در اولویت آموزش قرار داده و از متون آموزشی استفاده کردهاند.